התקשרו 5995*

איכות חיים בסטנדרט מוקפד בלב איזורי הביקוש

מגיפת הקורונה הגבירה את הצורך שלנו ביותר חללים משותפים בבית, וכשזה פוגש סטנדרט בנייה גבוה ומודרני, אין פלא שעוד ועוד ישראלים רוכשים פנטהאוזים ודירות גן בלב איזורי הביקוש

שנת 2021 אולי עמדה בצל משבר הקורונה, אך סיפקה כמה שיאים נדל"ניים שהותירו גם ותיקים בתחום המומים פעם אחר פעם. זו הייתה שנה שבה נשברו כל שיאי המכירות עם למעלה מ-150 אלף עסקאות (יד שנייה ודירות חדשות). גם שיאי נטילת המשכנתאות נשברו, כשהציבור לווה 116 מיליארד שקל עבור רכישת דירות. מדובר בעלייה של כ-50% בנטילת משכנתאות, לעומת שנת 2020, ושל כ-70% יותר משנת 2019.

לצד נתונים רשמיים אלה של משרדי האוצר ורשות המסים, ניתוח של נתוני אתר יד2, מלמד על תופעות נדל"ניות מרתקות נוספות, שאחת המרכזיות שבהן היא הצמא הגובר והולך בציבור לדירות מיוחדות – פנטהאוזים ודירות גן. דבר זה בא לידי ביטוי בעלייה מתמדת של חיפוש דירות שכאלה באזורי ביקוש בדגש על מרכז הארץ. כך למשל בינואר השנה כמות החיפושים לדירות פנטהאוז בהרצליה זינקה ב-91% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, וכמות החיפושים עבור דירות דומות בתל אביב עלתה באותו פרק זמן ב-86%. לפי נתוני יד2, גם הביקוש לדירות גן זינק בינואר האחרון לעומת החודש המקביל אשתקד והצביע על עלייה של 80% בחיפוש דירות גן בתל אביב,ו-40% בהרצליה.

עדית הנהלת מטרופוליס מובילים בהתחדשות עירונית
עדית הנהלת מטרופוליס – מובילים בהתחדשות עירונית

 

ההסבר הישיר לכך שנשמע שוב ושוב מצד הקונים, טמון בשינויים ההתנהגותיים שהביאה עימה הקורונה, וששינו את התפיסה אצל ישראלים רבים שיש להגדיל ככל הניתן את השטחים המשותפים והפתוחים בבתיהם. "דירות הגן והפנטהאוז תמיד היו מוצרים מבוקשים בקרב משפחות מבוססות שחיפשו את איכות החיים בפרויקטים עם סטנדרט גבוה, אך בעת האחרונה זה התגבר", מסבירה עדית פרידמן, מנהלת השיווק והמכירות בחברת מטרופוליס, שיוזמת, מקדמת ובונה פרויקטים בלב אזורי הביקוש – תל אביב, הרצליה, גבעתיים ורמת גן.

פרידמן ממשיכה ומפרטת. "הקורונה אילצה אותנו לשבת זמן רב בבית לבד, ועבור מי שיש ילדים וגם מתחזקים עבודה תובענית – לעשות את הכל במקביל. אילוץ זה יצר צרכים וקהלים חדשים לדירות גדולות, מרווחות עם פינות עבודה, חדרי ואזורי משחקים ושטחים חיצוניים. ניתן לסכם כי השהייה הממושכת בבתים בכל הסגרים הביאה לשינוי בהעדפות המגורים ואנחנו מרגישים זאת במשרדי המכירות", מציינת פרידמן.

במקביל להתפתחויות שהביאה עימה המגיפה, מזכירים בכירים בענף כי מזה כמה שנים מורגש שינוי בקרב משפחות מבוססות שמעדיפות לוותר על צמודי הקרקע, ולעבור לדירות המיוחדות במרכזי הערים, וזאת בין היתר בשל שתי סיבות מרכזיות. הראשונה שבהן היא הסטנדרט ההולך ומשתבח של הדירות הללו. זה לא רק העיצוב של המרפסות הגדולות שניתן למצוא בפנטהאוזים, שמספקות בפעמים רבות תחושה של מעין חלל מרחף, אלא זה גם הדגש על הפרטיות שדירות אלה מספקות בלב הערים. לצד זאת בשנים האחרונות, ועם ההכבדה בכבישים, למרכזי הערים יש יתרון נוסף והוא הממשק התחבורתי העדיף לאין שיעור, שרק יילך ויגדל ככל שהתוכניות לבניית פרויקטים תחבורתיים גדולים כמו הרכבת הקלה במטרופולין דן יתקדמו. "זו לא רק הקירבה הפיזית לצרכים בסיסיים ויומיומיים כמו סופר, ספר או אפילו חנות פרחים, שמקנה איכות חיים למי שבוחרים בדירות כאלה, כמובן מבלי האילוץ המטריד לעיתים רבות של הזזת הרכב. זה גם נגישות תחבורתית עבור בני המשפחה והחברים שבאים לבקר ויכולים להגיע לסבא ולסבתא ברכבת, או באוטובוס, בלי שהם בעצמם יצטרכו להשתמש ברכב הפרטי", מסבירה פרידמן.

"מתחם מטרופוליס הרצליה" לדוגמא, הוא פרויקט הפינוי בינוי הראשון בעיר. הוא ממוקם בין הרחובות מנדלבלט לאבן עזרא, ונמצא כיום בשלב מתקדם מאד של הבנייה

מטרופוליס התחדשות עירונית - חלומות שנושקים למציאות
מטרופוליס – התחדשות עירונית

. הפרויקט כולל 4 בניינים חדשים אשר נבנים במקביל בני 11-14 קומות ובסך הכל 278 דירות. כרבע מהדירות המוצעות לשיווק בפרויקט הינן דירות מיוחדות וכ- 70% מהן כבר מכורות. מועד האכלוס המשוער צפוי בעוד שנה – במאי 2023.

 

דוגמאות נוספות הינן שני פרויקטים יוקרתיים חדשים בלב תל אביב. הראשון הוא פרויקט YUDA"" שברחוב יהודה המכבי 49. מדובר בבניין בוטיק בן 7 קומות ו-29 דירות, עם תכנון אדריכלי מודרני בסטנדרטים הגבוהים ביותר ובמיקום אידאלי בצפון הישן של העיר. בפרויקט דירות גדולות ומרווחות עם חלונות גדולים במיוחד ומרפסות שמש רחבות. פרויקט נוסף בצפון הישן של העיר הוא פרויקט THE WEIZMANN במפגש הרחובות ויצמן-חכמי קירואן. במסגרת הפרויקט נבנה בניין יוקרתי בן 8 קומות ו-60 דירות עם שלוש כניסות נפרדות ליצירת חוויית מגורים אינטימית, וחניון תת קרקעי, כשעל התכנון הופקד משרד האדריכלים בר אוריין.

"ממש עם פתיחת הפרויקטים לשיווק, חווינו ביקוש מיידי גדול ומפתיע יש לומר, לדירות המיוחדות, על אף שהן הדירות היקרות יותר, לעיתים בפערים משמעותיים. בפרויקט "YUDA" מכרנו את כל הדירות המיוחדות בפרויקט – שני פנטהאוזים ו- 3 דירות גן.  ובפרויקטTHE WEIZMANN  אשר נפתח לשיווק בתקופה האחרונה מכרנו כבר 40% מהדירות המיוחדות, דבר המאשש את השינוי המובהק בביקושים שאנו חווים לדירות המיוחדות באזורי הביקוש", מסכמת פרידמן.

שלחו לנו מייל

אנא מלאו את הפרטים ונציג יחזור אליכם בהקדם.
או התקשרו ל
דילוג לתוכן