התקשרו 5995*

התחדשות עירונית תורמת לגיוון האכלוסיה

ערים רבות בישראל החלו ליישם בשכונות ישנות בעלות אוכלוסיות חלשות תהליכי התחדשות עירונית. מלבד שיפור פני העיר והשכונה ומלבד הגדלת הדירות לבעלי הדירות הקיימות, התחדשות עירונית תורמת לגיוון האוכלוסיה.

מהי התחדשות עירונית?

התחדשות עירונית היא שם כולל למגוון פעולות שעושה העירייה בשיתוף דיירי השכונה ויזמי נדל"ן על מנת להפוך שכונה ישנה בעלת בתי שיכון נמוכים עם קירות מתפוררים ומדרכות שבורות לשכונה צעירה, חדשה ותוססת בעלת מרכזי קניות, פארקים ומוסדות חינוך.

את השכונות הישנות מאכלסים לרב אנשים המשתייכים לאוכלוסיות חלשות, בני הגיל השלישי, עולים חדשים ואף סטודנטים. לרב, הם גרים בדירות קטנות מאוד, בני שלוש קומות, ללא מעלית וללא ממ"ד או גינה.

שכונת קריית משה ברחובות היא דוגמא נפלאה לשכונה העתידה לעבור תהליך התחדשות עירונית בשנים הקרובות. שכונה זו מאופיינת בתושבים מבני העדה האתיופית רובם בני הגיל השלישי.

דוגמא נוספת היא שכונת רמת אליהו בראשון לציון המוכרת כשכונה ותיקה בעלת אוכלוסיה חלשה.  בימים אלה החלו בשכונה עבודות התחדשות עירונית במטרה לשפר את הנראות ולהביא לגיוון האוכלוסיה.

למה התחדשות עירונית?

אותם בנייני שיכון ישנים יושבים על שטח גדול שאינו מנוצל בצורה מירבית. באמצעות תכנון נכון וחכם ניתן לנצל את השטח בצורה כזו שיהרסו את השיכונים ובמקומם יבנו רבי קומות בעלי דירות מרווחות וחדשות שיאכלסו מספר גדול יותר של תושבים. כתוצאה מהריסת השכונה הישנה ובניית שכונה חדשה בה הכל נמצא ממש מתחת לבית מגיעות משפחות חדשות וצעירות יותר לשכונה, משפחות משכילות יותר ומבוססות יותר והופכות את האוכלוסיה למגוונת יותר.

אם טרם ההתחדשות העירונית ניתן היה לאפיין בצורה מובהקת מי הם תושבי השכונה, הרי שלאחר סיום הפרויקט השכונה תהיה מורכבת מסוגים שונים של משפחות שיעניקו לשכונה אופי חדש לחלוטין. .

תוכנית פינוי בינוי לעומת תוכנית עיבוי

ההתחדשות העירונית נחלקת לשני סוגים: תוכנית פינוי בינוי המתייחסת לשכונה כולה ותוכנית עיבוי המתייחסת להוספת בניינים חדשים בודדים בתוך שכונה קיימת (לדוגמא, הריסת בית פרטי לצורך הקמת בית משותף).

בעוד שתוכנית פינוי בינוי נמשכת זמן רב, הרי שתוכנית עיבוי מסתיימת תוך שנתיים לערך וממש תוך זמן קצר ניתן כבר לראות את הגיוון באוכלוסיה עם כניסתן של משפחות צעירות לדירות החדשות.

לסיכום, תוכנית התחדשות עירונית יכולה להיות מותאמת לבניין יחיד או לשכונה שלמה. למרות שעבודות הבנייה נמשכות כמה שנים התוצאה הסופית היא שיפור בנראות העיר והשכונה ועליה במספר המשפחות הצעירות באיזור.

התחדשות עירונית היא כמו זרע שנשתל באדמה ולאחר כמה שנים של שהקייה וטיפוח ניתן לקצור את הפירות ולהינות משכונה חדשה ויפה המתאימה לאוכלוסיות מגוונות.

 

שלחו לנו מייל

אנא מלאו את הפרטים ונציג יחזור אליכם בהקדם.
או התקשרו ל
דילוג לתוכן