התקשרו 5995*

מה ההבדל בין תמ"א לפינוי בינוי

התחדשות עירונית היא דרך נפלאה לשפר את הנראות החיצונית של בניינים ישנים (וגם לחזק אותם כמובן) ולמשוך אל העיר משפחות צעירות. קיימות כיום שתי תוכניות עיקריות להתחדשות עירונית, נראשונה היא תמ"א (תוכנית 38/1 ותוכנית 38/2) והשנייה היא פינוי פינוי. במאמר הזה נבחן מה ההבדל בין תמ"א לפינוי בינוי כדי להבין מה טוב יותר עבור הבניין שלכם.

תמ"א לעומת פינוי בינוי -על קצה המזלג

תוכנית תמ"א נחלקת לשתי תוכניות משנה: תוכנית תמ"א 38/1 המתייחסת לשיפוץ מבנה ותוכנית תמ"א 38/2 (המוכרת לכולנו בשם תמ"א 38) המתייחסת לבניה מחדש של מבנה. תוכניות תמ"א 38 לרב מתייחסות לבניין בודד כאשר הפרויקט נמשך מספר שנים בודדות (לרב בין שנה לשנתיים).

לעומת זאת, בפרויקט פינוי בינוי מתנהל תהליך ארוך יותר וסבוך יותר והוא כולל הריסת השכונה קיימת לצורך הקמת שכונה חדשה.

4 הבדלים עיקריים בין תמ"א לפינוי בינוי

קיימים מספר הבדלים בין תוכנית תמ"א לתוכנית פינוי בינוי, אך אלה הם העיקריים שבהם:

  1. המניע לפרויקט – בתמ"א 38/2 משפצים את הבניין על מנת לחזק את המבנה כך שיעמוד בפני נזקי רעידות אדמה בהתאם לתקן הבטיחות הנדרש לבניינים על פי חוק. לעיתים מדובר בעבודות חיזוק בלבד ולעיתים מדובר בהריסת הבניין ובניית בניין חדש לחלוטין.

לפרויקט פינוי בינוי יש כמה מטרות: הראשונה היא להוסיף יחידות דיור, השניה היא לשפר את פני העיר והשלישית היא למשוך אוכלוסיות צעירות ואיכותיות לעיר.

  1. מגורים בזמן העבודות – בתמ"א 38/2 בעל הנכס ממשיך להתגורר בבניין בזמן שהעבודות מתקיימות (כן, הוא חי עם כל הרעש והלכלוך), אך בפרויקט פינוי בינוי הדיירים עוברים לגור בשכונה אחרת. היזם של פרויקט הפינוי והבינוי יהיה זה שישלם עבור בעל הנכס הקיים את שכר הדירה על הדירה השכורה ואת הארנונה על הדירה הישנה עד שהפרויקט יסתיים.
  1. התוצאה הסופית – בעוד שבתוכנית תמ"א 38/2 רואים שידרוג של בניין אחד ברחוב, הרי שבפרויקט פינוי בינוי רואים שכונת שיכונים ישנה עוברת מהפך של ממש לשכונה חדשה עם תשתיות חדשות, רבי קומות, פארקים, מרכז קניות ומוסדות חינוך.
  2. שכנים חדשים –  בפרויקט תמ"א 38/2 מתווספות לבניין מספר מצומצם של משפחות חדשות, אך בפרויקט פינוי בינוי בונים מספר רב של רבי קומות המזמינים אליהם מספר עצום של משפחות צעירות שלרב מגיעות מאוכלוסיות מבוססות. התוצאה היא שפינוי בינוי הופך את השכונה החדשה והעיר בכלל ליותר אטרקטיבית ויותר יוקרתית.בנוסף, נוצר כור היתוך בין התושבים הישנים לבין התושבים החדשים הנטמעים אחד בשני.

שלחו לנו מייל

אנא מלאו את הפרטים ונציג יחזור אליכם בהקדם.
או התקשרו ל
דילוג לתוכן