התקשרו 5995*

מה זה התחדשות עירונית?

התחדשות עירונית היא שם כולל לתהליכי בנייה ושיפור פני העיר במהלכן הופכים בניינים ישנים לרבי קומות חדשים ומעוצבים. תהליכים אלה נחלקים לרב לשתי קטגוריות:

  • פרויקט פינוי בינוי במסגרתו מפנים בניין אחד או קבוצת בניינים, הורסים אותם עד ליסוד ובונים מחדש בניין רב קומות או שכונה חדשה המשנה את פני הרחוב כולו. תחת הכותרת "פינוי בינוי" או תמ"א 38/2
  • פרויקט תמ"א 38 נועד לחזק מבנים ישנים בעלי סכנת התמוטטות בעת רעידות אדמה. במסגרת הפרויקט מוסיפים ליחידות הקיימות ממ"ד ומרפסת ובבניין מוסיפים יחידות דיור חדשות.

התחדשות עירונית – יתרונות

יותר ויותר ערים בשנים האחרונות מאפשרות קידום תהליכי התחדשות עירונית היות ויש בכך שלושה יתרונות עיקריים:

  1. הסעיף הראשון הוא קודם כל לטובת תושבי השכונה, כי רוצים לדאוג לרווחה שלהם ולדאוג לכך שיחיו בבניינים בטיחותיים
  2. שיפור מראה פני העיר – אין ספק שלנסוע ברחובות העיר ולראות בניינים ישנים סדוקים, אינו מראה מלבב המעלה את קרנה של העיר. במסגרת תהליכי התחדשות עירונית עוברים הבניינים מתיחת פנים גם מבפנים וגם מבחוץ ומראה הבניינים החדשים משפיע על תדמית העיר כולה ההופכת מעיר מיושנת וישנה לעיר מתחדשת וצעירה.
  3. משכונות מצוקה לשכונות יוקרה – לעיתים, התחדשות עירונית מתקיימת בשכונות המוגדרות שכונות חלשות או שכונות ותיקות מאוד בעיר. בשכונות אלה הבתים מטים ליפול, המדרכות שבורות והתשתיות זקוקות לשיפור משמעותי. ישנן לא מעט שכונות אשר תושביהן הינם אנשים קשיי יום בעלי מעמד סוציו אקונומי נמוך. השקעה בשיפור פני הבניין ופני השכונה תעצים את התושבים ותשפר את התדמית של השכונה משכונת מצוקה לשכונה שכולם רוצים לגור בה.

התחדשות עירונית – גורמים בעלי השפעה ועניין

ברור לכל כי על מנת שפרויקט התחדשות עירונית יצא לפועל ויסתיים בהצלחה, חייב להתקיים שיתוף פעולה מלא בין הדיירים, החברה היזמית והרשות המקומית

הדיירים נהנים בסופו של התהליך מדירה גדולה יותר וחדישה יותר, מבניין חדש עם חניון, מעליות ולובי מפואר . אך לאורך כל שלבי הפרויקט הם יכולים להביע התנגדויות כאלה ואחרות אשר עלולות להוביל לעיכובים בהתקדמות הפרויקט. על מנת לפעול בצורה מתואמת עם החברה היזמית ועם הרשות המקומית, בוחרים הדיירים ועד מייצג אשר פועל למען שמירה על הזכויות המגיעות להם.

החברה היזמית – חשוב לוודא כי בוחרים בחברה יזמית אמינה, מנוסה בעלת ידע בהתנהלות מול הרשויות, ידע בטיפול בהתנגדויות של דיירים וכמובן ידע בהקמה, תכנון וניהול של פרויקטים גדולים מסוג זה.

הרשות המקומית – התנהלות מקצועית מול הרשות המקומית היא הכרחית ומשמעותית לקידום הפרויקט. הרשות המקומית מהווה חלק משמעותי בהתקדמות הפרויקט כולו ועד היתרי הבניה המיוחלים

שלחו לנו מייל

אנא מלאו את הפרטים ונציג יחזור אליכם בהקדם.
או התקשרו ל
דילוג לתוכן