התקשרו 5995*

פינוי בינוי הזדמנות לשיפור הנכס

פינוי בינוי מתבצע כחלק מפרוייקט של התחדשות עירונית, מטרת הפרוייקט לשפר את פני העיר ולהעלות את איכות החיים של התושבים.

במסגרת תהליך פינוי בינוי בערים השונות לוקחים את שרשרת הבנינים או השכונה הישנה ובמקומם בונים שכונה חדשה, רעננה ומשופרת הכוללת מגדלי מגורים רבי קומות. בתהליך פינוי בינוי המבוצע כחלק מהתחדשות עירונית מבוצעת מחשבה רבה המאפשרת ניצול מקסימלי של שטח האדמה ולצד בניית מבני מבוגרים ניתן לשלב גם איזורי מסחר, פארקים ומוסדות חינוך.

כלל המעורבים בתהליך יוצאים נשכרים, הדיירים, היזמים והרשויות ולכן הרשויות המקומיות מעודדות ותומכות בתהליכי פינוי בינוי ברחבי העיר.

פינוי בינוי – הרפתקאה מיותרת או הזדמנות?

לצד היתרונות הברורים של תהליך פינוי בינוי, קיימים גם חששות ולבטים מצד בעלי הנכסים והדיירים. תהליך של התחדשות עירונית מחייב את הדיירים לעזוב את בתיהם ולעבור לגור בדירה אחרת, בשכונה אחרת לתקופה לא קצרה,  על אף שבסוף של דבר התהליך כולו משתלם. תקופת המעבר מלווה בחששות ברורים מצד הדיירים. אי הנוחות הכרוך במעבר דירה למקום חדש, לשנות את סביבת המגורים בה הם גדלו והקימו משפחה לשכונה אחרת עם שכנים חדשים ופנים שאינם מוכרות יכול להיות מלווה בענן של אי וודאות. שלא אחת נראה לדיירים כהרפתקאה גדולה ומיותרת ועל כן רבים מתלבטים האם כדאי להם לאשר פרויקט פינוי בינוי בבניין בו הם מתגוררים ולצאת לתהליך או שעדיף לוותר על ההרפתקאה ולהשאיר אותה למיהו אחר.

התשובה היא שבסופו של יום לאחר מחשבה מרבית בעלי הנכסים מבינים את ההזדמנות העומדת בפניהם, הזדמנות חד פעמית לשיפור ערך הנכס במאות אחוזים, להנות משיפור השכונה והעיר כולה.

משתתפים בפרוייקט פינוי בינוי? מה אתם מקבלים.

ראשית וודאו כי כלל התקשורת אל מול היזם מבוצעת על פי חוק ובתיאום עם עורך דין מומחה שפינוי בינוי והתחדשות עירונית הם תחומי ההתמחות שלו.

לאחר סיום הפרוייקט יהנו בעלי הנכסים מהיתרונות הבאים

  1. שיפור הנכס – הדירה החדשה שתקבלו תהיה דירה חדשה מהקבלן, גדולה יותר, חדשה יותר, בחלק גדול מהמקרים גם יהיו בה יותר חדרי שינה מהדירה הקודמת. ייתכן ואפילו מחסן. שווי נכס חדש במסגרת התחדשות עירונית  משמעותית גבוה יותר מאשר שווי הנכס הקודם. לעיתים השווי מכפיל את עצמו.
  2. בטיחות ועמידה בתקנים –  מרבית הבניינים המיועדים להריסה  במסגרת התחדשות עירונית, אלו הם בניינים ישנים שאינם עומדים בכל התקנים, בשנים האחרונות אנו עדים לקריסות של מבנים ישנים בארץ ובעולם, בנייה של דירה חדשה מהקבלן במסגרת הפרוייקט מבטיחה לבעל הנכס דירה חדשה בטוחה, העומדת בכל התקנים הדרושים.
  3. שיפור איכות החיים – לצד הדירה החדשה יהנו בעלי הנכסים משכונה משדורגת, הפיתוח העירוני כולו מאפשר הוספה של פארקים וגינות, מבני ציבור ועוד. בנוסף הבניה החדישה מביאה יחד איתה תושבים חדשים לעיר ומשפרת את המעמד של השכונה כולה.

לסיכום, פרויקט פינוי בינוי מחייב מעבר דירה לכל אורך התקופה  ואכן תקופת המעבר יכולה להיות לא נעימה  אך בטווח הארוך היא משתלמת.

שלחו לנו מייל

אנא מלאו את הפרטים ונציג יחזור אליכם בהקדם.
או התקשרו ל
דילוג לתוכן