התקשרו 5995*

פינוי בינוי – תהליך מורכב של שנים

נדמה כי שלטי "בקרוב תתחיל המכירה" או "כאן יוקם פרויקט פינוי בינוי" מוצבים בחזיתות הבתים בכל עיר בישראל. לרב שלטים אלה עומדים במשך שנים עד שהפרויקט יוצא לדרך והבנייה מתחילה.

 פינוי בינוי – מה גורם לתהליך ארוך ומורכב?

על מנת שהשלט "כאן יוקם פרויקט פינוי בינוי" לא יעמוד מיותם במשך שנים צריכים החברה היזמית, הדיירים והרשות המקומית לשתף פעולה באופן מלא ולא ליצור עיכובים או התנגדויות לפרויקט בשלביו השונים.

ריכזנו לפניכם 4 סיבות מרכזיות העומדות בפני חברות יזמיות הרוצות להתחיל בפרויקט פינוי בינוי ועשויות לעכב אותו:

  1. דיירים סרבניים – אחת הסיבות לעיכוב בפרויקט פינוי בינוי היא חוסר הסכמה של כלל הדיירים. בעבר, על מנת לצאת לדרך היה צורך בהסכמה של 80% מדיירי הבניין, אך היות והביקוש לנדל"ן עולה ומצוקת הקרקעות לבנייה רק גוברת, הוחלט להוריד את הגבלת אחוז הדיירים החתומים והוא עומד כעת על 66% מדיירי הבניין בלבד. אך גם לאחר שהתקבלה הסכמת רב הדיירים עלולות להתעורר בעיות והתנגדויות מצידם כגון גודל הדירה החדשה, אשר עלולות להוביל לעיכובים בתהליך.
  2. תהליך רבוי שלבים – תהליך פינוי בינוי כולל הרבה מאד שלבים תכנוניים אשר מערבים בתוכם בירוקרטיה המשלבת בעלי עניין רבים גם פרטיים וגם ציבוריים. בירוקרטיה זו לבדה יכולה להימשך מס' שנים כך שרק בסופה תאושר התב"ע לצורך ביצוע הפרויקט
  3. אי וודאות – כשמתחילים בתהליך פינוי בינוי יודעים איך התהליך יתחיל, אך לא יודעים איך ומתי הוא יגמר. לרב החברה היזמית מתחילה לתכנן את הפרויקט כאשר יש בידיה את הסכמת הדיירים ואת האישורים מהעירייה. יחד עם זאת, במהלך הדרך ישנם חוקים משתנים, הגבלות חדשות או יכולות להתעורר התנגדויות חדשות. כל אלו עלולות לגרום לעיכוב נוסף בהתקדמות הפרויקט.

תחילתו של פרויקט פינוי בינוי היא התחלה מרגשת. הידיעה שבתוך מספר שנים הבניין/השכונה הישנה תעבור מתיחת פנים ותהיה גולת הכותרת של העיר גורמת לאנשים רבים לקדם פרויקטים אלו, אך יחד עם זו מדובר בדרך ארוכה ורבת מהמורות. כדי לעבור את הדרך יחד בהצלחה, חשוב לבחור בחברה היזמית שתדע להתמודד עם חסמים אלה ואחרים במקצועיות, בסבלנות ובאדיבות.

מטרופוליס  בונים לכם מחר חדש  – התחדשות עירונית ויזמות נדל"ן

שלחו לנו מייל

אנא מלאו את הפרטים ונציג יחזור אליכם בהקדם.
או התקשרו ל
דילוג לתוכן