התקשרו 5995*

תמ"א 38 תיקון 2

תמ"א 38 הינה תכנית מתאר ארצית שמטרתה היא חיזוק ומיגון של בניינים קיימים כנגד רעידת אדמה אפשרית. תיקון 2 לתמ"א 38 הוצע לראשונה בשנת 2005 ונכנס לתוקפו חמש שנים לאחר מכן ובו נקבע שניתן להרוס מבנה קיים שאינו יציב ועמיד מספיק ובמקומו לבנות מבנה חדש. למרות שמדובר בשיפור של החוק הקיים והגדלת האפשרויות של היזמים- עדיין מספר הפרויקטים שמבוצעים תחת תמ"א 38 הם מעטים למדי.

 הבשורה המשמעותית במסגרת תיקן 2 לתמ"א 38:

במסגרת התיקון שהוכנס לחוק ניתנה האפשרות להרוס בניין קיים ולבנות חדש במקומו- תוך שימור של זכויות הבניה שהיו ניתנות במסגרת תמ"א 38. במקום לעבות למגן ולשדרג בניין קיים- ניתן לבנות בניין חדש שעומד בתקן הבניה ועמיד בפני רעידות אדמה.

במקרים של תמ"א 38 2 ניתן להרוס את הבניין ובשטח שקיים ישנן תוספות משמעותיות כגון- הרחבת שטח הדירה, בניית דירות חדשות ואף בבניין. כפי שניתן לראות

היתרונות של מסלול פינוי בינוי תמ"א 38 2:

ישנם מספר יתרונות בולטים עבור היזמים והדיירים במסלול של פינוי בינוי במסגרת תמ"א 38 2.

  1. השבחת הנכס – בניין חדש המתוכנן מחדש ע"י אדריכל עם חומרי גמר מעודכנים חדישים ויוקרתיים, מעלה משמעותית את ערך הבניין והדירות.
  2. נוחות לדיירים – בתמ"א 38 2 הדיירים מתפנים מדירותיהם לעומת תמ"א 38 1 בו הדיירים ממשיכים להתגורר בבניין תוך כדי עבודות השיפוץ.
  3. תוספת מעלית בבניין – בתמ"א 38 2 ישנה אפשרות לתכנן ולהוסיף מעלית חדשה לפי תקן הנגישות, לעומת התאמת חדר מדרגות קיים למעלית חדשה בבניינים קיימים.
  4. חניון תת קרקעי – בפרויקטים תמ"א 38 2 ניתן לבנות חניון תת קרקעי בנוסף למקומות חניה עיליים בבניין.
  5. תשתיות חדשות – בבנייה חדשה, כל התשתיות חדשות לגמרי. תשתיות המים, הביוב, החשמל גז ותקשורת. בניית תשתיות חדשות שפועלות היטב במקום ניסיון לשדרוג תשתיות קיימות שנשחקו עם השנים.

מכיוון שיש לא מעט יתרונות לביצוע פרויקט לפי התיקון לתמ"א 38 2 נשאלת השאלה למה לא מבצעים את כל הפרויקטים רק לפי מתווה זה? באופן כללי יזמים וקבלנים בהחלט יעדיפו להרוס בניין ישן ולבנות במקומו בניין חדש יותר, עמיד יותר ומשודרג. עם זאת, לא תמיד קיימת האפשרות להרוס בניין ולבנות במקומו בניין חדש, בין אם מדובר בעניין כלכלי, תכנוני משפטי או כל עניין אחר שלא מאפשר לבצע זאת.

שלחו לנו מייל

אנא מלאו את הפרטים ונציג יחזור אליכם בהקדם.
או התקשרו ל
דילוג לתוכן