התקשרו 5995*

מתיחת פנים ברחובות: 450 דירות חדשות בקריית משה

חברת מטרופוליס זכתה במכרז דיירים בפרויקט פינוי בינוי בשכונה הוותיקה, במסגרתה יהרסו 7 בניינים עם 112 דירות לטובת הקמת מתחם מגורים חדש.

עוד פרויקט התחדשות עירונית בשכונת קריית משה הוותיקה ברחובות: כחודשיים לאחר שהושלם מכרז דיירים לבניית למעלה מ-1,000 דירות בשכונה, הושלם השבוע מכרז דיירים נוסף במסגרת של פינוי בינוי, הכולל הקמה של 450 יחידות דיור חדשות. מדובר בחברת מטרופוליס, שזכתה במכרז דיירים ב-2 מתחמים סמוכים ותהרוס 7 בנייני רכבת ותיקים בני 4 קומות עם 112 דירות ישנות לטובת הקמה של בנייני מגורים חדשים.

ההיקף הכספי המוערך של הפרויקט עומד על כ-750 מיליון שקל. במסגרתו יהרסו 4 בניינים ברחוב טוכמן הכוללים 64 דירות ועוד 3 בניינים ברחוב השקד הכוללים 48 דירות. הבניינים נבנו בשנות ה-70 של המאה הקודמת ומצבם התחזוקתי ירוד. לאחרונה ביצעה החברה שיפוץ בחדרי המדרגות של הבניינים הקיימים על מנת לשפר את מצבם עד להריסה, שתתאפשר לאחר הוצאת היתרי הבנייה.

שכונת קריית משה ממוקמת בדרום-במערב רחובות והמבנים שבה ברובם משנות ה-60 וה-70 של המאה הקודמת. ב-2019 אושרה תוכנית התחדשות כוללת לשכונה, במסגרתה יבוצע פינוי בינוי לכלל השכונה, לצד טיפול כולל בתשתיות ובפיתוח, וכן יוקמו מרכזי מגורים ותעסוקה, ישודרגו מחלפים ואף תוקם תחנת רכבת. במסגרת התוכנית מתוכננות להיבנות בסך הכול 9,854 יחידות דיור, לצד מעונות סטודנטים ודיור מוגן.

לדברי מנכ"ל מטרופוליס, אודי בלום, "שכונת קריית משה היא שכונה שההתחדשות שלה חיונית במיוחד. תנופת הפיתוח והבנייה החדשה ישפרו הן את השכונה והן את מצבם של תושביה. הבנייה תייצר אלפי דירות חדשות באחת הערים המבוקשות בארץ. התוכנית לשכונה כבר מאושרת, היא קודמה בותמ"ל (הוועדה לתכנון מתחמים מועדפים לדיור) ובעלת חשיבות לאומית לחיזוק האוכלוסייה, לחידוש המבנים הישנים וליצירת סביבת מגורים ראויה לתושביה".

את מטרופוליס מייצג בפרויקט עו"ד גלעד ליפשיץ ממשרד עוה"ד פירון ושות'. את הדיירים ברחוב טוכמן מייצגים עו"ד גיל ברזידה ממשרד עוה"ד מינצר-כרמון, ניסים ושות' בשיתוף עם עו"ד משה גולדברג. את הדיירים ברחוב השקד מייצג עו"ד ארז וייס ממשרד עוה"ד ללקין וייס ושות'.

לאחרונה הודיעה החברה כי תחדש את שכונת נווה עופר בדרום תל אביב ותהרוס 10 בניינים בני 4 קומות עם 96 דירות ישנות ברחוב השקד בשכונה, לטובת הקמת בנייני מגורים עם 300 יחידות דיור חדשות. זאת לאחר שנבחרה במכרז שבוצע על ידי נציגות הדיירים. ההיקף הכספי המוערך של הפרויקט עומד על כ-550 מיליון שקל.

מהחברה נמסר כי בכוונתה ובכוונת בעלי הדירות לקדם פרויקט התחדשות עירונית במקום וכי החברה פועלת בימים אלה לקדם את הגשת התוכניות לצוותי התכנון בעיריית תל אביב-יפו ולהכרזת המתחם כמיועד לפינוי בינוי. את הפרויקט תכנן אדריכל גיל שנהב ממשרד כנען שנהב אדריכלים ואת הדיירים מייצג בפרויקט עו"ד אמיר שטיינהרץ.

למקור הכתבה באתר YNET

שלחו לנו מייל

אנא מלאו את הפרטים ונציג יחזור אליכם בהקדם.
או התקשרו ל
דילוג לתוכן