התקשרו 5995*

יתרונות התחדשות עירונית

בישראל כולם רוצים לגור במרכז וכולם רוצים לגור בשכונה יפה וחדשה, אך לרב לא ניתן להקים שכונות חדשות במרכז העיר. את הפיתרון לדיור איכותי במרכז הארץ מצאו בפרויקטים של התחדשות עירונית.

מטרתו של פרויקט התחדשות עירונית הוא להפוך שכונה ישנה עם דירות קטנות ולרב גם מלוכלכת לשכונה חדשה עם דירות גדולות, מרכז מסחרי, פארקים ומבני חינוך וכך לאפשר ליותר אנשים לגור במרכז.

בכל עיר בישראל תוכלו למצוא לפחות שכונה אחת הבנויה כולה מבנייני שיכון ישנים ועלובים, עם דירות ללא ממ"ד המהווית סכנת חיים ממשית לדיירים. ההבנה כי ניתן לנצל את השטח הקיים בשכונה הישנה בצורה טובה יותר הביאה רשויות מקומיות רבות להתחיל בתהליכי התחדשות עירונית המציעים יתרונות רבים הן לתושבים, הן לרשות המקומית והן ליזם.

התחדשות עירונית – מה יוצא לי מזה?

התשובה לשאלה הזו היא מאוד פשוטה. כל אחד מהמעורבים בתהליך ירוויח משהו כשהפרויקט יגיעו לסיומו:

התושבים – עבור התושבים יתרונות התחדשות עירונית הם יתרונות גדולים וחשובים: אם עד פרויקט ההתחדשות העירונית חיו התושבים בדירה קטנה, ללא מעלית וללא ממ"ד הרי שבסיום הפרויקט הם יגורו בדירה חדשה וגדולה יותר בבניין שיהיה מתקדם יותר (יכלול יותר חניות, מעלית, מחסנים, מרפסות – הכל כמובן תלוי במה שהיזם נותן במסגרת הפרויקט). לדוגמא, דירה בת 3 חדרים בגודל 75 מ"ר לפני הפרויקט תהפוך בסיומו לדירת 4 חדרים בגדול 90 מ"ר ותכלול גם מרפסת. יתרון נוסף ממנו ייהנו התושבים יהיה הפיתוח האיזורי של השכונה שיכלול הקמת מבני מסחר, פארקים ומוסדות חינוך חדשים. בשכונה החדשה, הכל יהיה ממש מתחת לבית.

היזם – הוא זה שמשקיע את הכסף הגדול מול הדיירים ומול הרשויות, אך בסופו של דבר ההשקעה הזו מחזירה את עצמה כי הוא מצליח להרוויח על כל דירה חדשה שנמכרת בפרויקט. ערך הנדל"ן בשכונות חדשות יעלה ככל שהיזם ישקיע יותר בשכונה עצמה ויפתח אותה יותר. יתרון נוסף להתחדשות עירונית עבור היזם היא המוניטין היוקרתי אשר ידבק בשמו במידה ויצליח להביא את הפרויקט לסיום בזמן ולשביעות רצון הדיירים והרשות המקומית.

הרשות המקומית – אין ספק שהעירייה תהנה מהכנסה לקופת העירייה שתגבה כמיסים מהמשפחות החדשות שיעברו לשכונה. עבור הרשות המקומית, היזם משקיע כסף בפיתוח השכונה והטיפול בתשתיות עובר ממנה אליו. בנוסף, מכיוון שלשכונה החדשה עוברות משפחות צעירות, האוכלוסיה של השכונה משתנה לטובה ורמת הפשיעה בשכונה יורדת באופן משמעותי.

לסיכום, יתרונות התחדשות עירונית מועילים לכל המעורבים בתהליך, אך מדובר בתהליך ארוך ומורכב שאורך כמה שנים. ההמתנה תהיה שווה כי בסופו של דבר השכונה הישנה והעלובה תהפוך שלכונה חדשה ושוקקת חיים.

 

שלחו לנו מייל

אנא מלאו את הפרטים ונציג יחזור אליכם בהקדם.
או התקשרו ל
דילוג לתוכן