התקשרו 5995*

פתרונות ויתרונות מרכזיים בהתחדשות עירונית

לאורך השנים האחרונות ראינו את היתרונות הרבים שיש למתיחת הפנים בערים השונות באמצעות תוכניות פינוי בינוי, תמ"א 38/1 ותמ"א 38/2. מבנים רבים חוזקו או התחדשו והערים זכו לשכונות חדשות, המסוגלות לאכלס משפחות רבות יותר

מודל עסקי חכם

במודל העסקי סביב תוכניות התחדשות עירונית נמצא מצב בו כל הצדדים זוכים – העירייה, היזמים והדיירים. יזמים וקבלנים מתכננים את הפרויקט ומבצעים אותו ללא עלות מצד הדיירים. הם מקבלים זכויות בנייה,וכך יכולים להוסיף דירות חדשות למבנה. את עלות השיפוץ או הבנייה החדשה הם מממנים באמצעות מכירת הדירות הנוספות שנבנו בפרויקט.

תוספות בנייה מתגמלות

הדיירים הוותיקים בפרויקט זוכים לדירה חדשה. נוספים לדירתם ממ"ד, שטחים נוספים, מעלית, מרפסת וכמובן הנכס משודרג מקצה לקצה ונראותו מרשימה יותר. הדיירים זוכים לגור בתנאים משופרים וערך הנכס שלהם עולה. מלבד זאת, גם שטחי החוץ זוכים לשדרוג ולעיתים גם נוספות חניות למבנה שמקלות על מצוקת החנייה בערים הגדולות.

העלאת קרנה של השכונה

מבנים חזקים וחדישים מושכים אליהם אוכלוסייה יציבה וחזקה יותר ומאפשרים להעשיר את המרקם העירוני באזור. במיוחד, כאשר הפרויקט נבנה בשכונות ישנות מאוד, בפאתי העיר. ככל שמתגוררת בשכונה אוכלוסייה אמידה יותר, כך גוברים הסיכויים לפתיחתם של מקומות בילוי, חנויות, שטחי מסחר, פארקים ועוד. והשכונה מתפתחת לטובת כלל תושביה.

חיזוק בפני רעידות אדמה

המטרה המרכזית של תוכניות תמ"א 38 הייתה למעשה חיזוק המבנה בפני רעידות האדמה. זו הסיבה שהתוכניות מאושרות למבנים ישנים שלא היו חזקים מספיק. היתרון הגדול ביותר, מלבד שיפור החזות של המבנה הוא כמובן הבטיחות.

שלחו לנו מייל

אנא מלאו את הפרטים ונציג יחזור אליכם בהקדם.
או התקשרו ל
דילוג לתוכן